2008年1月19日星期六

匯豐 (2)

提到匯豐銀行,多數人第一時間諗起“有買貴、無買錯”,跟手又彈句“140蚊一股咁貴點買呀?”。當然,呢兩句說話係一年前都仲適用於普羅大眾對匯豐既印象。但到左今日,你仲會唔會咁諗?如果你買左匯豐,你可能心裡面暗暗咁後悔當初點解就單單因為呢句“有買貴、無買錯”而買入,你會覺得自己錯失左兩年既投資機會等等....

好奇怪,香港(一般投資者)從來都好少有談論匯豐既具體業務情況,大家通常最關心佢幾時分拆 (因為140蚊一股好貴?)同埋佢今年加幾錢人工俾員工 (通常都答有得加,會跟隨通脹,答案悶到爆)。藉住今次次按事件,我諗大家都應該花少少時間了解我地香港呢間大笨象仲買唔買得過。

基礎業務、競爭優勢

作為一個銀行小蕃薯 (無論我係匯豐人或競爭者),我對匯豐既經營專利有好深既感受。早於90年代,匯豐係前大班龐約翰既領導下作出投資亞洲、歐洲同美洲,三分天下既決定。呢個決定令匯豐建立起自己既全球金融網絡。呢個網絡令匯豐經營幾個主要業務既時候有好大優勢。

匯豐既主要業務圍繞個人、企業、私人銀行,近幾年亦非常積極發展投資銀行及保險業務。行內人都知道,匯豐既客人,無論係個人客戶或者企業客戶,通常都好樂意同匯豐既代表打交道。更加有個講法就係好多匯豐既客都係一路鬧(收費貴、排隊耐)一路用匯豐既服務。點解會咁?因為匯豐既網絡提供到完善既服務俾客戶。呢個優勢令匯豐贏到好多其他銀行無可能或更難做到既生意。

之後提到匯豐各主要業務既時候,再詳細講下呢個網絡點樣幫大家(如果你係匯豐股東)一路賺錢一路俾人鬧。

美國業務問題

但係為左呢個網絡,匯豐買入左好多睇黎非常昂貴既公司,當年買HOUSEHOLD (HI)就有人話匯豐走錯路,亦歸咎於現在匯豐既次按問題係由當年既收購引起。但事實係,當年買入HI後,美國樓市見底回升,令到美國匯豐隨後兩三年都賺大錢,亦為大象建立起剛才提到既完善網絡、同形象 (呢點好緊要)。其實HI令匯豐發生問題,最重要係當年匯豐無手起刀落咁處理HI前高層,仲放權俾呢班人管理美國業務,做成05、06年匯豐融資係美國樓市轉壞前仲大手透過按揭經紀買入大量資按組合、成為今日問題既致命傷。

咁究竟次按問題會唔會令匯豐步入萬劫不復之地呢?

我睇未必。匯豐現任行政總裁紀勤係2007年中期業績報告內,表示期內匯豐美國貸款組合下降80億(美元,下同)至414億,咁呢414億既貸款組合出現問題,又會唔會全部蝕哂呢?如果你對按揭貨款有認識,你會知道所謂按揭貸款,實際上係有樓宇抵押的,係香港貸款比率唔可以超過七成。

美國呢?我當次按貸款組合貸款比率其高,十成按揭好未?又當你414億既美國樓以六折大酬賓,匯豐呢方面既潛在損失係165億。165億好驚人?但你要知道以上假設係當全部次按貸款人都唔還錢,仲要美國樓全部都係跌六成先會出現。實際呢?最新11月次按拖欠比率係16-18%。如果你將414億 X 20%(當五份一人唔還錢) X 30%(當美國樓跌三成),你大概會計到匯豐既損失係24億。

24億既損失相對於匯豐舊年接近200億既盈利,雖然唔可以話係小數目,但絕對唔至命。當然,你可以質疑上述假設,情況可能會比我既假設更壞,但就算你將上述假設改變,損失假設去到50億又如何?你要知道匯豐第三季已經做左48億既壞賬撥備,比上述假設既損失多一倍左右。

上星期花旗銀行同美林為次按相關投資作出巨額撥備,匯豐又需唔需要呢?因為匯豐係第三季業績已經清楚指出次按相關衍生工具及債券投資不多而無需作額外撥備,所以我個人估計匯豐2007年因為美國經濟環境轉壞而要提高撥備金額到60億左右,但撥備係貸款組合相關撥備,同花旗及美林直接投資CDO既損失情況有根本性既唔同。當然,我呢D二打六既估計你只可以信半成,一切到左三月三日全年業績自有分曉。

嘩,大口仔勁長氣,一口氣寫左咁多好攰喇,下次再寫匯豐既管理層、各業務既競爭優勢同自己對匯豐投資價值既分析…

1 則留言:

肥魚爸爸 說...

我更外行,我只是一個匯丰存戶。我覺得匯丰對次按引發的按揭問題,她已処理得七七八八。正如匯丰管理局層的網上發佈的訪問,只要美國的失業率不惡化,人仍是會找卡數,按時供車樓按!
希望您能對匯丰將那350億SIV資產納入資產負債表的看法,還有匯丰近年積極的推銷PREMIER產品的看法。

Related Posts with Thumbnails