2009年1月12日星期一

焉知非福

大口仔相信大家都聽過一個"後金融海嘯"的講法,認為一大班ibanker唔將精力留在開發"新金融產品",轉而投身各行各業,對整體社會的好處會更大。

講真,大口仔非常同意呢個講法,之前因為監管制度的缺失,令到"投行人"不合理地獲得超高薪,呢種不合理情況令到不少精英都爭相進入"投行",現在一個浪打到黎,之前仲發緊"投行夢"的莘莘學子可以早些訓醒,可能真係焉知非福.....

中 環 在 線 : 渣 鑊 鏟 唔 怕 炒   ibanker 轉 行 開 餐 廳 《蘋 果 日 報》

金 融 海 嘯 投 資 銀 行 界 首 當 其 衝 , 裁 員 減 薪 不 絕 於 耳 。 從 事 投 資 銀 行 工 作 13 年 的 梁 維 君 ( Angela ) , 雖 然 早 於 07 年 中 股 市 興 旺 時 已 轉 行 , 開 其 樓 上 餐 廳 , 但 依 然 受 金 融 海 嘯 擊 , 因 食 客 減 少 而 蝕 錢 。 佢 笑 言 : 「 家 每 日 中 午 返 , 睇 多 唔 多 客 取 消 booking , 已 經 知 道 日 個 市 升 定 跌 。 」 轉 行 前 , Angela 金 榜 融 資 做 到 資 本 市 場 部 董 事 總 經 理 。 佢 想 當 年 話 最 好 景 係 97 年 , 淨 係 花 紅 已 經 等 於 3 年 薪 金 , 但 追 deal ( 交 易 ) 、 8 日 去 10 個 國 家 做 路 演 、 同 客 戶 周 旋 等 工 作 壓 力 , 實 在 不 足 為 外 人 道 , 加 上 覺 得 做 投 行 其 實 冇 專 長 , 所 以 一 直 希 望 轉 行 。

98 年 曾 開 私 房 菜

Angela 唔 係 飲 食 業 初 哥 , 98 年 玩 票 性 質 投 資 第 一 代 私 房 菜 , 之 後 又 投 資 西 餐 廳 , 前 年 成 功 報 讀 一 個 管 理 中 菜 館 課 程 後 , 毅 然 轉 行 , 一 擲 200 萬 上 環 開 樓 上 fusion 餐 館 「 twyst 」 , 做 全 職 老 闆 。 「 收 到 信 話 收 我 讀 個 課 程 時 , 我 仲 英 國 做 緊 路 演 , 即 刻 打 電 話 返 香 港 , 向 老 闆 辭 職 。 」 認 真 有 型 ! 不 過 一 開 始 就 撞 板 。 一 間 餐 廳 大 廚 最 重 要 。 佢 洲 際 酒 店 請 5 個 師 傅 幫 手 打 理 餐 廳 。 以 為 有 品 質 保 證 , 點 知 大 酒 店 同 小 餐 廳 廚 房 運 作 完 全 唔 同 , 酒 店 大 廚 只 負 責 做 菜 , 設 計 菜 式 同 採 購 食 材 由 其 他 人 處 理 , 小 餐 館 大 廚 就 要 萬 能 。 「 當 時 位 大 廚 淨 係 識 煮 , 結 果 我 要 幫 手 買 , 其 他 都 要 我 理 ! 」 佢 苦 苦 支 撐 一 個 月 後 , 炒 5 個 師 傅 , 重 組 班 底 , 幾 個 月 後 , 餐 廳 終 於 有 錢 賺 , 成 績 理 想 。

海 嘯 殺 到 餐 廳 蝕 錢

不 過 , 金 融 海 嘯 舊 年 9 月 殺 到 , 直 接 影 響 中 環 客 源 。 Angela 坦 言 10 至 11 月 客 量 明 顯 減 少 , 要 蝕 錢 。 好 彩 12 個 月 有 聖 誕 節 撐 住 , 恢 復 盈 利 。 雖 然 經 濟 同 生 意 前 景 唔 明 朗 , 但 佢 一 都 唔 悲 觀 , 仲 打 算 主 動 出 擊 , 「 以 前 多 數 靠 口 碑 , 09 年 打 算 設 計 個 網 站 , 利 用 電 郵 做 多 推 廣 , 希 望 留 住 一 班 熟 客 。 」 Angela 話 : 「 最 近 見 到 舊 同 事 , 個 樣 好 愁 。 如 果 家 我 仲 做 緊 投 行 , 可 能 好 大 壓 力 , 唔 係 我 要 炒 人 , 就 係 要 俾 人 炒 ! 」 佢 慶 幸 自 己 離 開 呢 個 壓 力 圈 , 發 展 另 一 個 事 業 , 仲 打 算 學 做 甜 品 , 多 一 門 技 能 。

2 則留言:

N/A 說...

所以有 d 野係有苦自己知,個個早一兩年畢業想入投行,但大家又唔諗下辛酸既生活 !

哥斯拉 說...

做一年的花紅等於三年人工,仲有什麼工咁好揾?

個個打工都話自已壓力大、工時長,街市賣菜或拾紙皮的阿婆一樣壓力大、工時長!ibanker 轉行開餐廳,祝她好運。

Related Posts with Thumbnails