2008年5月8日星期四

開源節流 (三之一)

要理財,先要有財,才有財可理....

好多人(特別係剛畢業同學)覺得"理財"兩個字距離自己好遠。不是嗎?剛畢業,借FULL GRANT LOAN的同學仔每季要還$8,000,每個月差不多要儲成$3,000先可以還債。還加上返工的交通費、食飯錢、拍拖洗費、吃喝玩樂,再俾埋家用,其實唔駛問屋企借返都已經好叻,恨不得政府份GRANT LOAN開放埋俾在職人仕申請兼享20年還款期。

早前報紙話港大畢業生平均月薪$17,000,網友"摸石過河"話略嫌太樂觀,市面上新入職崗位應該未有此水平。但無可否認入職薪酬的確比早幾年好得多,大口仔就以$14,000為例,粗略計下剛畢業同學(中環返工)有幾多"自由現金流"可用....

薪金收入 :$14,000
政府還款 :-$3,000
交通費 :-$900 ($30 x 30)
食午飯 :-$1,100 ($50 x 22)
吃喝玩樂 :-$1,600 (以一個星期出兩日街計,每次$200)
拍拖洗費 :-$2,000
買衫褲鞋襪 :-$1,000
俾家用 :-$3,000
其他雜費 :-$1,000 (電話費、上網費、剪頭髮等等)
自由現金流 : $400

如果根據大口仔的假設,一個剛大學畢業的學生要過比較好一點的生活,如果要還GRANT LOAN兼俾家用,你的自由現金流只剩$400,連月供股票的最低供款額亦達不到。當然,以上純粹係假設數字,估計項目的有無亦因人而定,最後的估計結果對大家來說可以係預計得太鬆或太緊。不過,重點係究竟你的收入如何?你的必須支出項目又有甚麼?

好多剛出道的年青人都將唔夠錢洗放在口邊,立即將理財計劃放在一旁。但大家其實有冇諗過自己的收入同支出是否成正比呢?如果畢業後頭兩年要還GRANT LOAN,咪出少D街去少D唱K拍拖搵D免費娛樂囉,錢還是可以照儲。但就大口仔所觀察,"唔夠錢洗"的年青人最先放棄的往往是"俾家用"呢一項....

要早日達到財務自由、要致富,辦法只得一個,盡快為自己準備一份財務報表 (損益表及資產負債表),然後盡量將自己的自由現金流增加....

你可以開源(增加工作收入、投資收入)....

你可以節流(減少不必要支出如吃喝玩樂、買衫褲鞋襪、食飯錢,但請不要放棄俾家用)。

但你唔可以選擇逃避,口口聲聲話唔夠錢洗,話理財唔關自己事。

相關文章:

6 則留言:

N/A 說...

我都覺得家用點都要俾,但係我反而想講下 grant loan, 我有 d 大學同學 full grant 都仲借埋 loan, 加埋自己既 part time 收入來享樂,諗住讀完書慢慢還,我覺得佢地咁係好傻 !

大口仔 說...

巴林:FULL GRANT LOAN每年去兩三次旅行的大學同學大口仔都有,人各有志,到佢地步入工作時期要承擔結果的。

我唔會話佢地錯,因為有好多野過去左就過去左,到你有錢時又未必追得返,但做之前一定要有計劃,唔可以做完先算,過後又話"點解我要還咁多錢俾政府".....

Murciélago@Australia 說...

絕對同意家用不得不俾,如果賺萬四蚊一個月,俾三千略嫌太孤寒,起碼都三千五至四千吧。

明知自己要還錢,就應該超節儉。吃喝玩樂衫褲鞋襪同其他雜費,起碼可以cut三千蚊出黎,而拍拖亦唔需要二千蚊咁多啦,番左工邊有咁多時間又出去玩又拍拖呢。假日不如留起屋企食飯好過啦,或者去男/女朋友屋企痴餐,順道聯絡兩家感情XD。

Jay 說...

而家年輕一代越來越似美國人(雖然我都係年輕人,但係屋企人都話我係老餅),月光一族。我月搵萬二,但係我可以月供股票4000,兼有400草,個個月都有比家用,雖然係少d,得個2500,不過還完grant loan會升翻去3500,最緊要係有無呢個心嘅啫!

匿名 說...

You are all good boy!

大口仔 說...

祖祖:家用當然要俾,父母養育自己咁耐,出黎做野都唔回饋返屋企,點講得通。其他個人消費可減得減,有能力先消費多D囉。當年大口仔搵$8,000一個月,一樣儲到錢讀個$120,000的MASTER PROGRAMME。

JAY:你都自好野,果然有決心達到財務自由。供完GRANT LOAN已經好好多,俾心機!

匿名:其實呢D係基本野,不過越來越少人做到。

Related Posts with Thumbnails