2008年5月11日星期日

好馬不吃回頭草

您有冇面對過以下困境.....

因為公司的發展未如理想,經過一返掙扎後,終於下定決心"走出去"。您好快找到新工作,自信會有更理想發展,然後立即向上司遞上辭職信。問題來了,您覺得向上司提出離職好難堪,感覺上對唔住公司,無義氣。同一時間,上司又不停遊說您留低,因為您對公司及團隊非常重要云云,再加上上司答應提高待遇,雖然加幅不及新工作,但做生不如做熟,總係有留在公司發展的衝動....

大口仔相信各位青年才俊於投新第一份工作後兩年左右,一定會開始面對以上NICE TO HAVE的問題。有人賞識自己喎.....老闆話我對公司好重要喎(我一早都話架啦!哼!).....提高待遇喎.....有新工作等我做,有得擇喎.....一時間感覺非常良好,有種一登龍門升價十倍的開心時刻。

咪住!停一停,諗一諗先....究竟"去"定"留"好?

如果您問大口仔,我會答你"好馬不吃回頭草"!點解?仲記得大口仔談職場心得的第一同第二個誡條嘛?就係"公司根本唔重視您"同"為自己做Marketing"!如果你決定了轉職,又向上司表達了意願,最後您決定吃回頭草,您已經將您於舊公司的事業及名聲賭上,好不會太好,但最差的情況會令您處於兩頭唔到岸的尷尬情況....

您試下設身處地去諗,如果您係上司,知道有員工明確表示想離開團隊,你對有關員工的印象會點?但為大局著想,你始終都唔會想這個員工短時間(不多於3個月)之內離開,影響軍心。權宜之計係向這個員工動之以情,用公司非常重視您等老掉牙的理由叫您留低,事實係....佢唔想影響到自己公司或團隊的運作多於重視您。

您可能會話,老闆咁諗即係重視我,因為佢無左我唔得。但您有冇諗過"想離開"呢個印象會深深地印在老闆腦內。您估老闆將來敢唔敢,或者會唔會將一些重大項目交俾一個"想離開"的員工去負責呢?由您向老闆提出"想離開",到最後又留低的那一刻開始,您已經無緣成為公司的"大紅人",您極其量只可充當一個不會影響大局的綠葉罷了。

其實您想真一點,當初您決定離開的時候如果有想清楚,您根本就唔會因為老闆的說話或待遇的提升而留低。如果您留低,你估老闆有冇機會覺得您係一個三心兩意、意志不堅定、未想清楚就係決定及只懂向錢看的形象呢?任何一點都足以令您於舊公司內無運行,簡直係品牌戰略上的大災難。

對於一個剛出道一兩年的年青人,頭兩次轉職異常重要,您一定要徹底地想清楚先做決定....

考慮的因素應該包括(但不限於)以下各點:

  1. 舊公司真的沒有發揮空間?
  2. 是沒有發揮空間,還是您沒有好好把握?
  3. 您有沒有曾經向老闆提出可為公司擔任更多更重要的工作,藉此爭取表現升職呢?
  4. 新工作是否您想投身的行業?是否適合您?行業前境如何?
  5. 新工作的公司文化是否適合您?若是未知素,有可能打聽到嗎?
  6. 新工作的待遇是令您滿意(請不要勉強接受,過後又埋怨)?

若您已經老慮過上述問題,最後還是決定要轉職,請下定決心,想好一個冠冕堂皇的理由,理直氣狀地向上司提出。不要理會上司的挽留、要堅決,就算離開都要在老闆心目中留下一個好印象,也要為自己於舊公司留有後著,可以說希望將來有機會可以繼續合作等等好說話。

不要因為老闆的好說話或提高幾千元的薪金留低,因為公司根本唔會直正重視您,您在公司或老闆心目中的形象比幾千元更重要。如果您真的或幾句好說話或幾千元留低,您好有機會因為這幾句說話或幾千元而替您於舊公司的大好前程及形象"埋單"。

只有一個情況下可以再考慮老闆的挽留,就是老闆承諾升您職,讓您擔當更吃重的工作崗位....

相關文章:

9 則留言:

Jay 說...

對於我呢d得兩三年工作經驗嘅小伙子嚟講,你嘅分享令我獲益不少!

而家呢份工係我第二份工,當初我呈上resign letter 個陣時,老闆無留我,原因我都唔知,不過我估係:

1. 我太小薯。
2. 做左成年,無乜重要工作比過我,我走左,其他人可以handle我嘅工作smoothly.
3. 公司文化:係我做個一年入邊,比我遲入去職但早離職嘅有5-6個,最誇個次係一日就無做。離職三個月之後返舊公司探佢地,點知又有多兩個無做,我諗老闆見慣!

不過呢間公司個老闆幾好,我返去探佢地個陣時,我去請教左老闆我將來應該點,個陣時我無哂方向,佢咁忙都抽成粒幾鐘同我思想改造,之後係不斷摸索之中做到而家呢份工,雖則唔係自己理想工作,但係做嘢嘅態度同初出嚟嘅完全唔同,個陣時覺得係時不與我,做唔長個隻。但係而家反而諗緊點樣可以係呢份工入面搵到自己追求嘅熱誠同滿足感,再唔想良費時間去搵到自己心目中嘅理想工作(當做到之後而與自己理想中嘅有出入個陣時咪仲衰)。

若果可以嘅話,大口仔兄可否多點分享職場嘅事,對於我呢d小伙子嚟講影响好大!

thx x 100e100

大口仔 說...

JAY:過去的任何經驗,好的壞的開心的不快的都會成為你的資產。要珍惜每一份工的得著,將來你會發覺,之前的經驗總有用處。

其實選對公司投身去發展都係職場上非常重要的一步。試想像你於一間行政混亂、毫無前境可言的公司工作,就算你職場技巧叻到曉飛都無用。

我會繼續分享自己的職場體驗,請多多支持!

匿名 說...

你好!... 小弟今年就29歲... 依家做緊份工可以話無升職機會,因為工作係公司想外判既部門... 點解我咁肯定無升職機會? 因為我見唔少想升既同事做左成十年,都毛等唔到無升職機會(因為上一級無位)... 加上依家份工都一些客戶服務... 我2年前考慮做這份工是因為當初認為這間大公司點會無升職機. 可惜現在想轉工都唔知有咩行業前境.本人只有文憑學歷.加上近一兩年都見不少工,又好少成功OFFER... 唔想成世做這間大公司..

大口仔 說...

匿名:大口仔相信找對一間好公司去發展自己的事業同樣重要,如果公司無前景的,比你職場技巧叻到曉飛都無用。

匿名 說...

怎樣找對一間好公司去發展?? 本人好難知道公司會有怎樣的發展機會

大口仔 說...

匿名:難與不難係事在人為的,申請職位時對市場作全面的資料搜集可以幫助你了解公司的背境。大公司同細公司的分別、跟個老闆係強勢定弱勢等等都會影響你日後的發展,不可不先作準備....

匿名 說...

睇到你的文章...突然好想喊...

我出黎做嘢已經5年, 3份工:
第1份係一間剛成立的sme, 做文打雜, 工作內容及性質同office manager冇分別,
做咗一年後再讀返書, 老細留我轉做partime...一切老細好信我咁...看似...

但實際係, 即使公司點細, 有小人就有小人,
有才能就會冇晒才能,小小失誤就被人放大, 老細唔再信我
半年後, 用公司大門鎖匙換回一張寫住no comment的referce letter~

之後讀完書, 再出黎做嘢, 因為唔甘心被人"玩"而沒殺咗我以前的努力, 我又夠膽拎住張no comment的reference letter去見工!!
唔少公司唔睇呢份reference letter, 小數睇張reference, 但會當睇唔到句"no comment"...
唯一, 睇到並問我原因的公司...最後比咗offer我...當然, 正因為佢比我機會"呻冤", 我好想好想好想去呢間公司做...所以我discount咗我人工...好天真好傻吧!

係呢間公司, 我留咗3年半, 事實上, 佢比機會我, 所以我好努力, 上司亦比咗好多機會我, 呢間公司, 係個種公事上只要效率唔好講感情的公司, 所以我好明白, 我一唔達標隨時會被人out, 你達標個凸, 就一定加你人工留你

所以我當初的"discount", 半年之後就追返market, 之後的加幅更over market

上司們好"錫"我, 我好明白, 因為我幫到佢地達標, 所以佢地職場上好錫我

然而, 過咗3年, 人工加唔少, 壓力更唔少, 個"標"變得越黎越高...我真係冇能力再"達"到, 再咁落去, 我會冇人"錫"...為保住一個好的working history, 我開始想走

但因為我個人工比market高, 好多公司都discount我...

之後, 有位識到位朋友(長輩), 咁佢以前都同我做同一行, 所以呻好多嘢...
後尾佢話公司等人用, 經過"正式"的interview, 亦比到我以前個pay, 更重要...係呢份工作性質有d似我第1份工...呢位長輩的"感覺"亦好似前老細...好感情用事, 好似想報仇咁...
就係咁, 我轉工...

轉咗工半年有多...我好似行返以前條路,
最近"升職", 調去另一部門, 原因係:
上司(即個位長輩)唔鍾意你,想"升"你去第二個部門或團隊
(事實上佢當初請我係跟佢的下屬因某d原因差唔多時間離開公司, 佢需要心腹, 所以先搵我去做, 後來佢下屬吃回頭草...然後...我就突然"得罪"上司...)

做得最長, 做得最好, 最多人錫的個份工...就係一份最無感情的工...
我竟然愛上地獄...最少, 我知道個度係地獄...我安心係地獄工作...

大口仔 說...

匿名:大口仔睇到你的經歷,了解你工作上遇到很多委屈或不安,但殘忍些講,職場上就是如此,不可感情用事,工作是是講求績效。

你的第一份工作是試金石,對你現在無乜價值,不提也罷。第二份工作俾到機會你發揮,大口仔估係同銷售性質有關的,對吧?驚發揮唔到走?其實不如諗下點樣轉型再發揮你對公司的價值好過。

第三份工的出現你有少少感情用事,因為第一份工的經歷想報復,老細要升你走都無辦法,若你保持不了你對直屬上司的價值,另謀出路似乎係唯一的方法。

俾心機吧!大口仔相信你係有能力的,總有出頭天。

Unknown 說...

hu走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室

Related Posts with Thumbnails