2008年7月2日星期三

大口仔家庭的資產組合 (2) - 自住物業

大口仔的資產分配原則其實好簡單,首要宗旨係不斷買入可以產生"正現金流"的資產。

道理雖然簡單,但要做起上黎就殊不容易,首先我地要懂得分辨何謂"正現金流"同"負現金流"資產的分別。如果你有睇過"富爸爸,窮爸爸"呢本書,你一定已經對兩種現金流的分別有很大掌握,簡單黎講,如果你買入的物業、股票或債券每年都可以令你"有錢落袋",就係正現金流。

但好多人會誤會,認為資產升值都算係"正現金流"的一種,但大口仔覺得唔算,除非你定期會將資產賣掉套現,所以大口仔不會將自住物業放在資產組合內。

雖然我的自住物業在去年10月買入,經過一輪升值後,現價已經比我當初的買入價有25%的升幅,但因為我不打算短期內賣掉自住物業套現,它不會為我帶來任何"正現金流",我無錢落袋就將有關自住物業的洗費當做支出,首期拿出來的錢、供樓的利息等等,亦當作支出論。

將自住物業當作支出論,好處係不會錯將紙上富貴當做自己身家,成日諗住賣樓,有賺一百幾十萬的幻想,更甚者有人會因為自住物業升值而先洗未來錢。

事實係你根本唔會將自住物業賣出,成日同人講話要賣左自己住間樓賺錢,然後租樓住云云,但到最後大部分都係不了了之....

相關文章:

大口仔家庭
大口仔家庭的資產組合 (1)

6 則留言:

匿名 說...

同意

太多人強調...
他們自住物業現值多少..有多少資產..但短期內..不會把它變成現金或其他投資項目

大口仔 說...

Raymond:係呀,大口仔身邊好多朋友都有類似想法,覺得自住物業賺到,更放膽洗錢,但後果可以好嚴重。

山芭佬 說...

山芭佬还是觉得投资工具中,股票还是最好的.或许是香港和大马的投资环境不一样吧.
买股票应该就像你们买楼一样.买后就预左长线投资.买后就希望每年可以从资产中收到"固定的租金"(股息).
点解我们可以买进房地产后打算长期持有(少至两年,长就以后不放),而买入股票后就希望明天马上大涨?
如果能用买房地产的心态去买股票.我相信股票的收益绝对不会比房地产差.

话又多了.有点语无伦次了!
送粒蛋鼓励下.哈!

大口仔 說...

山芭佬:物業投資為大口仔提供了強勁的現金流,令我可以再投資股票或物業,固中好處我在往後的筆記會提到。

當然,無論物業或股票都係投資工具的一種,我不會限定自己必定要選擇任何一項作投資,主要都係睇價錢及現金流而定。

K 說...

以略懂少許accounts的知識告訴我知, 不論公司運作定係私人的收入支出, 最重要的係有一定數量的現金流, 以備不時之需(例如: 假設大口仔太太意外地生了雙胞胎, 有足夠的cash在手就可以為第二胎買多一份)。

又, 我一直支持租樓多於買樓(尤其係新婚人士而言), 一來在支出上無需負擔得太重(供樓要供成20年以上, 加埋雜費, 對新人而言就可係一個天文數字), 二來您可以隔一段時間搬去第二度都得, 較大彈性(或者因為一直以來家人都係租屋為主)。

大口仔 說...

KAREN: 買樓定租樓呢個問題可以討論左一個星期都無結果,都係不討論為妙。

不過大口仔雖然不當自住物業做資產組合,但買入時絕對會以投資角度考慮,自住之餘又搏升值,何樂以不為?

Related Posts with Thumbnails