2008年9月7日星期日

大口仔投資週記 (2008年第35週)

20000點失手!相信係過去一週最多人談論及擔心的問題。不用擔心!因為20000點已經失手,擔心都無用,有錢或將會有錢在手的,大口仔相信大家都樂見股市調整。無錢在手,但手持優質股的,不要灰心,股市到底還是長期向上的。無錢在手,又持有一手似是而非的週期股,大家是否可以趁市況調整優化股票組合呢?不過好多時講好容易,但做就好難。

洗倉!洗倉!洗倉!

除了20000點失手,近期"洗倉"這兩個字亦很流行。中移動一週跌13%、思捷一週跌27%、富士康一週跌29%及中交建"一日"暴瀉"14%....驚未?

好多人查找一眾基金愛股"暴瀉"的原因,有說大戶班師回美,資金撤出香港市場,又有人話中國經濟情況逆轉 (前後一個月jar wor!),但大口仔認為公司股票下跌的原因只得一個,就是股票估值過高,市場由樂觀走進悲觀氣氛,同一隻股票的估值可以有天壤之別。

股票市場好得意,所謂估值,好多時就是PE x 股價,今日市場樂觀地覺得一間公司值30倍PE,聽日氣氛逆轉,估值標準由PE30倍降至PE20倍,一間公司的股價就可以不問情由下跌三份之一。駛乜同你講理由?

如果大家對增長股有偏好(高增長高PE),大口仔希望各位可以再小心審視持股,完全明白公司的潛力才可繼續持有。在熊市中,高PE股的跌幅可以大到你唔信。

接管兩房,是悲是喜?

執"鍵盤"之時轉來美國政府好大機會在星期一亞洲開市前,宣布接管兩管,撤換管理層,分階段以發行優先股向兩房注資。大口仔的第一個反應及問題是,市場上有哪些人受惠?又有哪些人會成為輸家?

之前有讀者問大口仔,兩房問題對匯控有幾大影響。大口仔當時答除非兩房被清盤,所發債券作廢,否則對一眾持有兩房債券的債主影響不大。適逢大口仔已參閱匯控、渣打及中資六行的財務報表,發覺上述各行與兩房的"瓜葛"只限於債券上,所以是次美國政府接管兩管,為兩房的債券包底,穩定兩房債價,對大家的愛股實在是天大的好消息。

有贏家就一定有輸家,今次的輸家是兩房普通股及優先股的股東,因為在美國政府接管兩房之後,原有股東的權益將被大大灘薄,公司將來有錢賺都要先照顧原債主及新優先股股東,七除八扣後先有錢分派俾原股東,簡單講,有排都未到佢地!你話係咪好傷?

5 則留言:

匿名 說...

為什麼巴菲特沒有持有兩房的東西,假如你是GLOBAL FUND 經理會不會持有兩房?

大口仔 說...

匿名:大口仔唔可以代巴菲特答你啊!哈~

假如我是基金經理,買兩房債的最好時機已經過去,若未持有的不會購買。

K 說...

美國政府接管兩房, 至少都係一件好事, 原因係:

1. 若然兩房要清盤, 影響的不只是股東所持的股票一定會變成廢紙(比起無息收更事大!), 更包括其他持有有關股權, 債券和項目的上市公司必須撇賬(損失都幾慘重), 甚至整個美國和全球經濟大衰退!

2. 總統大選在即, 想為共和黨做好個勢。

3. 藉此穩定番兩房債券和股票價格, 保留番兩房的存在, 長遠而言可慢慢穩定美國經濟和房產業(但可能需要較長時間)。

匿名 說...

大口仔,何時換上3人全家福相片?大口老婆會生3個媽?

大口仔 說...

Karen (Sze):同意,所以係好消息。

匿名:睇下到時大口仔搵到幾多錢啦,其實條數真係好襟計。

Related Posts with Thumbnails