2008年10月23日星期四

對賭?Call Loan?

會計仔問中信泰富輸身家單野,與之"對賭"的銀行係咪賺好多?有冇銀行夠膽Call Loan?

問題好有啟發性,我相信不少讀者都有興趣知道,獨樂樂不如眾樂樂....

大口仔用好簡單的講法解釋,中信在銀行處買了一種澳元對沖合約,澳元買入價定在0.8美元兌一澳元,如果買入合約後澳元上升,中信仍然可以用0.8美元買入一澳元,即使澳元升到兌2美元,中合仍然可以用低價買入,通常買入定價仲會比簽合約時的現貨價有些微折讓 (例如現價0.82美元兌一澳元),以增加合約的吸引力。

相反,如果澳元跌,中信就要用0.8美元買入根本唔值0.8美元的澳元,而且合約有機會要求中信的買入量是合約價值的2-3倍,呢個倍數又會影響當初簽合約時的買入定價。定價及簽合約時,銀行一定唔會死錯人,佢開得個合約比你佢一定計哂數,由你簽約o個一刻起,佢已經將持倉撇除差價後在市場上做哂對沖,行內叫那個差價做"佣","佣"的多少要看澳元的走向,通常澳元的走向越極端銀行所賺越多。

在中信事件中,銀行賣合約俾中信只賺佣,無論澳元升定跌都穩坐釣魚船,亦不存在銀行與中信對賭的問題,與中信對賭的是市場。至於銀行賺多賺少就取決於合約細節及對沖策略,外人好難完全知道,但應不會有150億港幣咁多。

咁有冇銀行夠膽Call Loan呢?大口仔覺得唔係夠唔夠膽的問題,而係有冇需要的問題。全世界都知中信唔會因為呢次單一事件倒閉,因為中信的資產豐厚,又有母公司提供緊急支援,根本唔存在違約可能,無需要就唔Call Loan啦,你估好好玩咩?

如果Call Loan,最後中信又無事,仲要損失不少中國大陸的人脈網,無銀行會咁傻囉!

7 則留言:

會計仔 說...

其實係人都知冇需要, 只係想知如果有需要有冇人夠膽call, 依個先係有趣既問題.

大口仔 說...

會計仔:如果真係要答你呢個假設性既問題,我會答你有人夠膽,而且國企違約call loan係發生過的。

匿名 說...

咁大口仔你覺得中信泰富呢單野係咪真係咁簡單? 個風險管理真係可以差成咁? 硬係覺得背後一定有內情! 有乜可能一間藍壽公司會因為澳元大跌...一個月之內搞到蝕晒成年賺到既錢...真係好難令人相信...

N/A 說...

今次中信泰富多年基業前功盡廢 .....

哥斯拉 說...

如果accumulator帳面上輸大錢,會不會立刻做decumulator或其他去對沖,鎖定輸錢最大金額?

大口仔 說...

匿名:有時真係可以咁兒戲的....

巴林:可笑的是,好多無出問題的大藍籌股價跌幅都開始追上267。

李小龍:應該有方法解圍的,問題係管理層低估了澳元的下跌速度。

匿名 說...

claw loan , not call

Related Posts with Thumbnails