2008年7月28日星期一

大口仔家庭的資產組合 (6) - 資產分佈目標

大家都知道,股息收入在香港是不用納稅的,相比起美加歐等地,香港的投資者可說置身於天堂一樣。不用納稅的現金收入對一個希望早日達到財務自由的人來說,好比"生命"一樣。

要一手一腳令自己條"命"生得好?大口仔建議大家盡快將自己的工作收入變成投資性收入!

如果大家唔係自己做生意,同大口仔一樣係打工仔一明!咁我地的工作收入發展應該都會大同小異。我當你大學畢業計,21歲投身社會,當你一路發展都順風順水,兼有貴人扶持,你的工作收入在21歲至35歲間處於高速增長期,35歲至45歲處於穩定增長期,45歲至60歲處於停滯期。

假設你的工作收入如下....

21 - 25歲:$12,000 (年薪$144,000 x 5 = $720,000)
26 - 30歲:$28,000 (年薪$336,000 x 5 = $1,680,000)
31 - 35歲:$35,000 (年薪$420,000 x 5 = $2,100,000)
35 - 40歲:$38,000 (年薪$456,000 x 5 = $2,280,000)
41 - 45歲:$42,000 (年薪$504,000 x 5 = $2,520,000)
46 - 50歲:$45,000 (年薪$540,000 x 5 = $2,700,000)
51 - 60歲:$50,000 (年薪$600,000 x 10 = $5,000,000)

如果將你40年的工作收入加起來,總共係$17,000,000....

你可以這$17,000,000的除稅後收入,全部用來買I-PHONE、PSP、NDS、ROLEX等等消費品,然後退休後靠那微薄的強積金生活。你亦可將這$17,000,000的其中30%,全部用來買匯豐,享受其每年增加10%的複利股息,變成免稅收入 ($17,000,000 x 30% x 5% = $255,000一年,每月$20,000左右)。

大口仔會選擇後者,所以我好著重非工作收入佔我每年收入的比例,假設我現在年薪係$1,000,000,我希望五年後租金加股息收入大約有$120,000左右,而且這個比例應該隨年齡而上升。

14 則留言:

柴娃娃 說...

大口仔,

哈哈!! 你的假設比較ideal. 除非你身處的行業的週期性不強或你將自己的resume打造得很好. 否則, 以現在的商業狀況, 很多人在41-45歲會出現第一個crisis.如果一切順利, 在46-50歲大約會出現另一個crisis..... 因為二高一低(人工高,年齡高, 生產力低 - 相對地)

大口仔 說...

Addison:但在28-35歲搵多過5萬蚊一個月的,亦大有人在。

假設歸假設,取其意外而已,重點始終係非工作收入(正現金流)在咱們整個資產分配過程中的重要性。

安諾勿斯 說...

係囉…小弟都驚人到四十就畀人提早退休。

build up自己asset真係好重要。如果可以係四十就有financial freedom,咁就唔怕畀人裁。講就咁講,知易行難…

N/A 說...

我都努力建立非工作收入中 ....

匿名 說...

假如以股代息,在香港稅務上,那些股轉換成股價算不算收入要交稅?
現在工作生命週期及安全感愈來愈短,學位及專業愈來愈普及化,31-35,36-40,41-45,那麼順利,不知成功率有多少%?

匿名 說...

工作收入
每人都不同...

但當中的意義..
適合每一個人

山芭佬 說...

大口兄:
看到你發表的薪水表,真的令我這山芭佬羨慕。山芭佬工作近20年,但薪水連你們的入工(21~25)的一半都沒。(已經兌換成港幣!哈!)
不過山芭佬從沒想過自己會從人找錢會發達。哈!所以山芭佬很努力甘用錢搵錢。繼續努力買資產,繼續用股息來買資產。哈!相信山芭佬應該可以在自己限定的期限之內退休。
人找錢的能力越低,就更加應該努力用錢搵錢。

順祝投資順利!生活安康!

柴娃娃 說...

大口仔, 同意你的說法.

你說的沒錯28-35歲大部份人都沒大問題, 但是我想指出的是到了40-45歲,第一個downside往往會出現, 而人工所create的現金流可能會有影響. 所以在做planning的時候最好也將之計算在內 :-)

ps: 身邊有不少前輩是這個狀況, 所以還是小心一點好.

匿名 說...

大口仔,

若跟你一樣,月供多隻股票及基金,用人工的多少巴仙去供較好?

10% 還是 20%?

介意分享嗎?若供了基金,還買賣股票嗎?

Kelvin

大口仔 說...

安諾勿斯:你咁叻仔,點會?祝你35歲就可以做到財務自由。

巴林:努力努力!

匿名:以股代息的收入在香港不需交稅。成功率要看際遇及個人能力,好難一概而論。俾心機!

Raymond:很對,希望大家都了解當中的意思。:)

大口仔 說...

山芭佬:多謝你!兩地生活指數不同,不用比較啊!可能你的生活質素好過好多香港人都未定。

我知你好快可以建立起自己的資產王國!俾心機!

Addison:多謝提醒,亦同意人到中年的困境。一方面我地要提升自己的能力,免避淘汰,另一方面大家真係要盡快建立起自已的正現金流資產,保障自己。

Kelvin:之前的筆記有提到我月供資產架供樓支出佔我月入的40%左右,詳情可閱讀我"談理財"系列。謝謝!

Jo 說...

哈, 原來大口仔都有咁的諗法, 上個星期先同阿妹傾過依個topic, 我地用20年來計, 本來自己都想寫類似的野的, 但寫來寫去寫唔到重點, 點知今日就見到大口仔篇文章, 不過就無大口仔投資咁多瓣啦~

但的確係事實, 如果一世人靠份糧, 真係會臨老乞食......

K 說...

個諗法幾ideal, 但有難度, 原因係:

1. 唔係每個人的salary range係咁正:以我為例, 我的收入根本無咁多(我依家的salary, 就係您所假設21-25的salary!實情係我年紀都唔止24歲, 已經有至少9年工作經驗了), 因為之前曾被舊公司減了20%, 之後見工叫價又不能過高(例如現職$7500, expected salary頂多寫$8000-$10000, 作為HR從業員的我知道呢個箇中原因), 所以即使依家打緊呢份工可以年年有得加薪, 都追唔上您所講的salary range。

2. Assumption查實有無包括埋其他客觀factors?例如inflation/deflation, 經濟和外圍因素?

3. 學歷和工作經驗, 以及市場叫價亦是影響公司決定每個人的salary。

4. 有做股票投資(但不方便講), 但依排個市宜靜不宜動, 外圍factors太大。

5. 除了俾家用, 自己係儲緊錢讀degree; 自己洗費頂多係一年睇一次演唱會和睇一場戲, 食係帶飯的(一個月5-6次出街食飯, 間中會去街市買餸自煮), 今年唔駛買衫(因為仲有現成), 消費品未買過(想換電話但個價太高), 唯獨要應付紅色炸彈或緊急之用, 儲的錢其實有限。

所以, 大口仔哥哥可否解答我上述問題?

大口仔 說...

Jo:哈,乜原來你又諗住寫呢個TOPIC?咁橋?大口仔真係覺得非工作收入真係好重要,無論你搵幾多錢一個月。

Karen (Sze):多謝你的問題。其實呢篇文最重要的信息並不是人工的假設,因為每個人的際遇或個人履歷不同,大口仔無打算及無可能將所有因素都包括在內。

大口仔只係想強調,如果大家現時的工作收入減去必要支出後有餘力,一定要盡早為自己建立一個可以提供免稅的正現金流資產組合,因為一個人的工作收入係有限的,但投資收入就有無限可能性。

Related Posts with Thumbnails